23 dagar:

>> söndag 9 maj 2010

Morgonvikt: 99.8kg

Idag blev allt fel som man inte vill skall bli fel och en dålig dag blev en än sämre dag.

Träningen blev att bara försöka aktivera och hålla igång det som fungerar. Jag har fortfarande känningar i armen och det är bara att inse att det inte kommer att försvinna av sig själv utan kräver någon form av insatts. Måste ta tag i det med snart...


Träningen gick ok. Ökade PB med en rep, och la på ytterliggare 20kg i maskinpressarna.

Men jag har ett problem, jag får inte upp tempot. Jag har någon inbyggd spärr som gör att jag kan inte köra fortare än jag gör... och det är inte så värst snabbt. Idag försökte jag att bara fokusera på tempot och hålla det högt. Men helt omöjligt.

Med 60 kg så kastar man med vikterna och det är verkligen flugskitslätt. Men vid 100kg är det så pass tungt att man får ta i lite och då sätter segheten in... måste helt enkelt öka mitt 1RM från dagens uppskattade 170kg till något närmare 200kg för att det skall bli riktigt bra... eller?


Träning

Bröst
Bänkpress 20*60kg, 5*100kg, 3*130kg, 26*100kg
Maskinpress 6*220kg, 4*200kg
Hantelflyes 8*32kg, 6*32kg


Btw, såg Funny people igår kväll och med ett betyg på 6.9 på IMDB så kändes det som om det fanns potential till att vara sevärt. Jag brukar ha 7.0 som gräns för att ta mig tid, men 6.9 måste vara gott nog tänkte jag. Men inte då. Filmen började väldigt tveksamt och fortsatte i samma spår och när man väl insåg det var det bara att se klart... man avbryter inte en påbörjad film. Kanske börjar man bli lite gammal för sådana här filmer...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP