11 dagar: tillbaka i matchen

>> fredag 21 maj 2010

Morgonvikt 100.6kg

Det har varit lite dåligt med uppdateringar på sista tiden men det beror på att det inte har hänt så mycket. Åkte på en ordentlig förkylning den 9:e som suttit i och jag är fortfarande slemmig. Men man kan inte alltid vänta på att blir 100% frisk eller kanske mer rätt, symptomfri.

Jag har börjat cykelpendla igen till labbet och får på så sätt upp energiåtgången lite grand samt att hjärtat skall få jobba lite.Det är ca 20km enkel resa vilket för nuvarande klaras av på 48min och förbrukar ca 1200 kcal, i alla fall enligt iFORMs sida.


Inte alls fel men det finns flera anledningar till att cyklister bara väger hälften så mycket som en annan. Trycket och den "tryckskada" som uppstår efter en resa är lagom kul och det tar ca 10min innan man kan börja se sig om vad som finns på vägen när man sätter sig upp nästa gång :P


Klumpar ihop denna veckas träning...

Träning
Transportcykling
14 dagar: 20km á 48min
13 dagar: 20km á 50min
11 dagar: 20km á 48min + 22km senare i eftermiddag

Även om jag inte har gymmet på ett bra tag nu är det inte bättre i vänsterarmen. Måste schemalägga och arbeta aktivt med att få ordning på armen innan jag kan börja satsa ordentligt på gymträningen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP