27 dagar: Det är mycket nu

>> onsdag 5 maj 2010

Morgonvikt: 100 kg

Det är mycket nu. Alldeles för mycket stress på alla plan och alla nivåer. Detta resulterar i att jag tycker synd om mig själv och äter inte helt optimalt för en viktnedgång, that's me! Sömnen är duktigt reducerad och ibland tom. bortprioriterad... inte helt optimalt för hälsan och absolut inte för en viktnedgång.

När det gäller avhandlingen så borde den vara klar... för länge sen. Men det finns hopp, även om det kommer en massa smolk i bägaren hela tiden. Jag skriver i alla fall, vilket är ett fall i rätt riktning.

När det gäller denna formtoppning så får den bli vad den blir nu. Avhandlingen är prio ett nu och när den har klarats av så kommer mina framtida mål att prioriteras. De kommer att bli betydligt mer intressanta att följa än avslutningen på denna formtoppning som får anses som rätt misslyckad med positiva inslag :D

Jag kommer i mån av tid att köra några pass för att upprätthålla styrkan och försöka hålla någon form av steady state fram till juli då allt skall ha stabiliserats igen efter avhandling och flytt mm mm.


Träningen idag var seg inledningsvis och 140kg kändes mycket tyngre än vad det borde och jag tappade en rep till på uthållighetstesten på 100kg... kanske inte så lustigt med tanke på att man inte sov härom natten. Sen är det kanske inte helt optimalt att gå upp så pass högt som till 140kg om man skall reppa loss på 100kg.

Måste även få upp ett högre tempo i repetitionerna då jag är alldeles för långsam enligt mr Bodypress som coachade mig idag. Helt rätt då jag har för mycket kontroll i rörelsen vilket inverkar negativt på tempot och antalet repetitioner.



Träning

Bröst
Bänkpress 20*50kg, 15*80kg, 5*110kg, 3*140kg, 23*100kg
Maskinpress 7*200kg, 5*200kg

3 kommentarer:

MiMa 7 maj 2010 kl. 05:41  

Men det var ju det jag sa! Tempo, tempo, tempo!

Frida 8 maj 2010 kl. 09:47  

Tempoo! Bort med vilan mellan dina reps på gymmet så stressar vi syreupptaget lite. Nytt vo2max-test snart? ;)

polarbear 8 maj 2010 kl. 22:41  

Helt rätt... mer tempo!

Ett nytt försök i morgon skall det bli och massor av tempo och bara upp och känna på 110 innan jag reppar på.

Sen blir det tungt igen :D

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP