85 dagar: Dags för nya tag och fokusering

>> söndag 7 februari 2010

Morgonvikt: 100.3 kg

På senare tid har det varit lite för många avsteg ifrån planen i form av dåliga matval. Visst att jag klarat kcal nivåerna på ett bra sätt, vilket också är det viktigaste, men lite mer vettig kost måste till. Särskilt om man även i denna formtoppning vill få till någon form av hållbart beteende som jag kan fortsätta med efter dessa 123 dagars slut.


Jag har snart kommit en tredjedel in i min formtoppning och jag tycker det går rätt bra sånär på ett par snedsteg med kosten. Styrkan har ökat riktigt bra, musklerna börjar fyllas ut igen och det känns riktigt bra att kommit igång med träningen. Det är många år sen jag hade så här många sammanhängande träningspass i rad. Förra året tror jag att jag hade totalt 12st registrerade inpasseringar i gymmets passersystem.

Vikten fortsätter att hoppa upp och ner och det vore trevligt med en tvåsiffrig morgonvikt väldigt snart. Just nu ser trenden ser inte så positiv ut (orange linje i diagrammet). I början av juni kommer 90 kg att passeras med detta tempo vilket är en månad efter planerat slutdatum (det gröna strecket). Jag har även lagt till två streckade linjer i diagrammet, 100 resp 95kg som är två delmål på resan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP