86 dagar: Det är segt

>> lördag 6 februari 2010

Morgonvikt: 101.2 kg

Trots gårdagens vila och påfyllning av kolhydrater är det segt i kroppen. Det verkar som om kroppen börjar fatta att det inte blir mer mat och det i kombination med att styrkan börjat komma tillbaka till gamla nivåer väldigt snabbt, ger träningen en viss slitenhet. Men skam den som ger sig. Det är bara att bita ihop och försöka träna smart så att kroppen håller framöver.

Träning 1(kl 1315)
Rygg
Marklyft från knä 3*100kg, 3*130kg, 3*160kg
Latsdrag 3*97.5kg, 3*105kg, 3*120kg
Chins 10 + 6 + 4 reps
Enarms hantelrodd 8*57kg, 6*57kg, 4*57kg
Latsdrag 3*135kg, 2*135kg
Enarms latsdrag i maskin 6*45kg, 8*30kg
T-bar row 15*45kg, 12*65kg

Träning 2 (kl 2110) 
Löpning 4,6 km, 37.5 minuter, 550 kcal


Det kändes väldigt bra idag när jag började på men sen dog jag fort. Kände mig väldigt stark i marklyften och där är det greppet som begränsar mig nu. Hantelrodden gick väldigt bra och jag funderade ett tag på känna på en modellen större hantel men höll mig kvar. Styrkan var annars rätt likvärdig det förra passet, men sen dog jag på slutet, särskilt i enarms latsdrag. Tror nästan att jag skrivit upp fel förra passet, för idag fanns det inte en chans i hela världen att jag skulle kunna göra 2 set med 10 reps på 45kg. Dock känns den övningen överflödig och att tidigare övningar har aktiverat på ett liknande sett.
Jag testade lite t-bar rows sist idag för att känna lite hur den tog och den var grym. Nöp åt fint långt ner på sidorna av latsen och ett bra komplement till övriga. Den kommer att köras framöver och enarms latsdrag kommer att uteslutas.

Kost
Preworkout (kl 1215)
BCAA morning mix
4 skopor Rage ltd
1st Fairing recovery bar
Workout (kl 1315)
BCAA morning mix
Postworkout (kl 1315)
45g protein
1st Fairing recovery bar
Måltid (1545)
Teriyakikyckling

Måltid
Kebabpizza utan sås
Snack
30 g protein

1 kommentarer:

MiMa 6 februari 2010 kl. 18:52  

Go, go, go! Det är nu det börjar ta ordentligt!
Snart har det gått en tredjedel av projektet, och vikten verkar ju följa den tidsplanen.
Grattis i efterskott.

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP