49 dagar: Aldrig upphör man att förundras

>> måndag 15 mars 2010

Morgonvikt: 102kg

För att "hänga med" så försöker jag hänga på lite olika forum och följa diskussionerna där. Det kan vara väldigt fascinerande att läsa emellanåt samtidigt som det är skrämmande. Okunskapen är ibland total och man förundras att någon ens har kommit på vissa frågor.

Det är verkligen dags för hemkunskapen att ta ett steg framåt i undervisningen i kombination med en dag naturvetenskap.


Idag var det flera poster som "fångade" mitt intresse, bl.a. en där diskussionen gick så här:

proteindrink

"jag tränar 6 dagar i veckan (ibland 2 gånger per dag). Min fråga är om jag ska ta proteindrink 1, 2 eller 3 gånger per dag?" skrev frågeställaren (F)

"Hur mycket protein behöver du och hur mycket får du i dig av kosten?
Det du saknar kan du ta i form av tillskott." skrev en svarare (S)
"hmm... hur vet man det då? " (F)


Ja, vad säger man.... 1, 2 eller 3 drinkar eller vad är det man egentligen behöver...

Sen märks det att folk börjar få vårkänslor och sommaren nalkas. Det gäller ju att börja satsa nu så man är i form till beachen.


Vilket kost tillskott ska jag välja?

Var säkert 5 år sedan jag seriöst tränade senast.
Har aldrig riktigt tagit tillskott i mängder men har testat typ "gainers" när man gick gymnasiet under en period.
Vad är det vi pratar om? knark?

"testat" gainer... en gainer är protein med kolhydrater i flytande --> MAT! Men men... man är nästan i samma sits själv och försöker komma i form, så man ska kanske inte säga så mycket egentligen.


Idag blir det träning igen för mig och kosten är under 100% uppsikt igen. Det fungerar inte för mig att köra någon semi-variant då allt har en tendens att balla ur. Återkommer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP