64 dagar: Värsta slappet

>> måndag 29 mars 2010

Morgonvikt: 102 kg

Ok, det här håller inte. Snart bara 2 månader kvar och 10 kg i vikt.... blir tufft. Jag kommer börja med lågintensiv cardio samt lite mer intervallbaserad konditionsträning nu när vänster armen strular.

Jag håller på och försöker kurera vänsterarmen på bästa sätt nu med tillgängliga medel samt med vila. Dock så körde jag bröst idag vilket inte skall belasta underarmarna så mkt då greppet inte skall vara av så stor betydelse. Men ack så fel. För att lyfta ner hantlarna från racket när de väger nästan 70kg styck, så kräver det en hel del greppstyrka. Så efter att ha vandrat upp genom storlekarna på hantlar under dgens pass kände jag lite av vänster underarm... suger. Ytterliggare en anledning att gå över till bänkpress då man då inte behöver lyfta/bära på vikterna utan bara skall pressa på.

Träning

Bröst
Lutande hantelpress 10*42kg, 5*48kg, 3*52kg, 3*58kg, 3*63kg, 5*68kg
Maskinpressar 8*160kg, 5*160kg


kort och snabb träning på ca 30min

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP