54 dagar: Slem från helvetet

>> onsdag 10 mars 2010

Morgonvikt: 101.4 kg

Jag har åkt på något skit som alla runt omkring mig har haft sista tiden, fet slem. När man vaknar på morgonen tar det en bra stund innan harklet, hostet och rosslandet är klart. Det börjar släppa men det är någon dag kvar än.

Min tanke med att inte träna för att kunna fokusera på avhandlingen och ge den all tid, var riktigt kass. Hjärnan behöver ett ökat blodflöde då och då för att fungera optimalt och en 20min + 20min ombyte/dusch har alla tid med. Samt att man inte pallar att sitta och skriva 24/7. Så från och med när slemmet släppt kommer det börja tränas igen.


Hur har det gått så här långt då?
Jag tycker det har gått över förväntan. Det är klar visuell skillnad och muskulaturen är mer välutvecklad samt att styrkan är nära toppnivåer. Klart nöjd med den delen :D

Dock ligger inte vikten riktigt där det var tänkt, men jag gråter inte för det än. Tyvärr har min period med träningsfritt även inneburit en "okontrollerad" diet som inte alltid varit särskilt väl vald, och en viss återgång. Innan denna period var jag nöjd med förändringarna som hade sket med mittenpartiet.

Det är fortfarande gott om tid kvar och det kommer att finnas tid för förbränningsträning framöver så snart avhandlingen är klar och lämnar min kontroll.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP