65 dagar: Träning med publik

>> lördag 27 februari 2010

Morgonvikt: 100.4kg

Idag var det får det vara slut på tramset med förkylning och dags för lite träning igen. När jag kom ner till gymmet var det ett gäng grabbar där och tränade, sk "småkillar". 4st killar i 18-22 år åldern som tränar i... klump. Jag kan inte förstår varför just denna åldersgrupp av individer alltid skall träna trillsammans, en tränar och pustar och frustar och 3st i ring runt om, som tjoar och tjimmar för att sedan byta... inte direkt högintensiv träning men det låter som om det är världsrekord på gång varje set :D

Idag var det bröstdag för dem. Den starkaste av dem och ledaren i gänget, kämpade på med 29kg hantlarna medans de andra pushade och hjälpte till. Mycket ljud för ingenting blir det. Rätt roande föreställning för en annan. Det blir nästan lite pinsamt och när man själv skall träna och då givetvis samma övning som dem. Man glider fram och värmer upp med 37kg hantlarna för att sedan flytta över till andra sidan där de riktiga hantlarna finns med hökögon på sig.

Jag kör på mitt pass och har hela tiden 4st som sneglar i speglarna, samtidigt som de så diskret som möjligt diskuterar, pekar och har sig. När jag tränat klar med med hantlarna och går vidare, smyger sig en av dem fram och känner på en av 62kg hantlarna som jag körde med. Antagligen väger den ungefär lika mycket som han själv :D


Hursom helst, ett rätt ok pass och jag klarade sånär av 5 reps med 62kgs och gjorde en mer repetition med 57kg i setet innan, vilket är en trevlig utveckling. Dipsen ökade även dem rätt bra i antal mot förra passet. Jag la in en extra tricepsövning för att det kändes så bra. Sen när det var dags för axlarna så var jag stendöd, triceps är med lite lagom i pressarna.  Bara att plocka av lite vikt och köra på med lite fler lyft.

Träning

Bröst
Lutande hantelpress 10*37kg, 3*47kg, 8*57kg, 4*62kg, 3*57kg
Maskinpress 7*140kg, 5*140kg
Rygg
Latsdrag 10*90kg, 3*105kg, 3*120kg
Chins 10 + 6st
Hantelrodd 8*57kg, 8*57kg
Triceps
Dips 28 + 12st
Repspress över huvud 9*50kg, 6*50kg
Axlar
Axelpressar 4*80kg, 4*70kg
Hantellyft åt sidan 10*16kg, 10*16kg, 8*16kg
Ben
Benspark 10*97,5kg
Lårcurl 10*60kg

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP