37 dagar: Vikten har inte riktigt hängt med....

>> söndag 25 april 2010

Morgonvikt: 99.8kg

Vikten har varit väldigt stabil sista tiden, vilket är lite förvånande då jag inte har ändrat eller gjort så mycket annorlunda mot tidigare. Den har sakta men säkert börjat krypa ner under 100kg vilket är ett steg i rätt riktning.

Bildförklaring: blå prickar - morgonvikt, röda prickar - träningspass, grön linje - slutdatum, tunna röda linjer - delmål, tjock röd linje - slutmål.

Ja, nu var det ju det här med vikten och målet med denna formtoppning. Målet var att komma ner till 90kg innan man packar ihop flyttlådorna och beger sig söderöver. Detta mål ligger idag 9.8kg bort och inte rimligt att nå ner till på de resterande 37 dagarna. I stället för att ha ett ouppnåeligt mål tar jag helt enkelt och justerar målet till något mer rimligt.

Det nya målet blir: 95kg!!!



Det är ett mål som inte skall vara helt omöjligt att uppnå och inte så illa egentligen med tanke på att jag vägt >100kg de senaste 8-10 åren. Och vad som ytterliggare gör 95kg till ett rätt ok mål, är att jag antagligen har lagt på mig lite muskelmassa sen jag började på i mellandagarna. Sen tar inte denna formtoppning slut den 1 juni, utan kommer att förlängas ytterliggare lite inför hösten och sen slutligen ytterliggare en gång till vid en eventuell satsning att tävla i något. Gemensamt för samtliga dessa tidpunkter är att 90kg vore en väldigt bra vikt att hålla. Mindre än så är nog inte möjligt när man är 170cm lång, om det inte skall se skört ut :D


Det jag är mest nöjd med så här långt, är att jag har kommit igång att träna igen. Under denna formtoppning har jag genomfört lite mer än 60st träningar, vilket är fler än vad jag totalt har gjort de tre senaste åren. I morgon skall jag ut på en kortare joggingtur för att se om foten håller. Att vara ute och springa har något speciellt med sig som ingen annan träning kommer i närheten av.


Idag blev det ingen träning alls, då natten och förmiddagen var en kamp mot buksmärtor som kom och gick.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP