49 dagar: träning men ändå inte

>> tisdag 13 april 2010

Morgonvikt: 100.6kg

Idag hade det suttit fint med en joggingtur men jag vågar inte belasta foten än och att sätta sig på en cykel på gymmet, är inte riktigt lika kul. Det suger till och med.

I stället var dagens pass klart efter ett par sönderslagna knogar, tre spruckna diskar och en söndersliten biceps.

Det handlar givetvis om däckbyte. Vinterdäck av och sommardäck på. Denna gång blev det en rejäl utmaning då en däckfirma satte på vinterdäcken med maskin... de satt och att få loss varje bult, var som att dra 300kg i marklyft, minst!

Tillråga på allt, så släpper ju inte fälgarna från bilen heller. Vadå bultar, de var helt meningslösa och ena fälgen kämpade jag med i 30 minuter innan den gav med sig.

Nu är Skodan pimpad med nya fräscha fälgar och sommardäck och det är riktigt trevligt att glida runt utan knastret från dubb mot asfalt. Men jag fattar inte att man är så dumsnål och gör sånt här själv, när det finns folk som inte gör annat än byter hjul på bilar :D

Köpte däck och fälg från Bilhjul.se och de är grymt snabba. Trots att mina däck inte fanns på lager hade jag allt hemma på 3-4 dagar. Jag har tidigare köpt vinterdäck från samma företag och de har väldigt bra priset, bland de lägsta jag hittat på nätet. Rekommenderas!

 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP