51 dagar: Måste bränna mer

>> söndag 11 april 2010

Morgonvikt: 101kg

Ja vikten är inte med mig men skall man vara helt ärlig mot sig själv så är det inte så lustigt. Alldeles för lite träning och lite för mycket av det goda.

Morgondagens projekt blir att sätta ihop någon form av kostschema för en vecka så att en grundstruktur finns. Klarar jag inte att följa det sen finns det inte mycket hopp. För att fri äta som jag gjort nu de senaste veckorna fungerar uppenbarligen inte för mig. Alldeles för glupsk...

Bild med viktkurva. Bilden har justerats lite sen sist då det är nya datum som gäller samt att de röda prickarna har tillkommit och de representerar mina träningspass.


På tal om glupsk så fick jag mig en lagom överraskning för ett par år sedan. Jag satt ner med ett antal goda vänner och spelade ett sällskapsspel. Spelet gick ut på att man drog ett kort där det stod en egenskap och sedan skrev alla ner på små lappar vem man ansåg hade denna egenskapen mest.

På ett av korten stod det glupsk och när vi kollade på svaren stod mitt namn på samtliga lappar utom en (gissa vem som skrivit den...). Detta var en lagom duktig överraskning för mig då jag inte alls såg mig själv så... men det är inte alltid sanningen är så som man själv ser den.


Vänsterfoten är fortfarande keff efter löpningen och gillar inga belastningar så det får bli lite modifierad träning och konditionsträningen blir i form av cykling framöver. Jag skall prova crosstrainern i morgon och se om den fungerar.

Hade grymt svårt att komma upp i puls idag. Det var jobbigt att få upp pulsen till 160 och det kändes som en 18 på en Borgskala när man låg där. I sista intervallen lyckades jag pressa på lite till och kom då upp i 168... segt.


Träning
Cykel
5*4min intervaller
ca 520 kcal

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP