60 dagar: Fantastiskt väder, slitna quads och en mindre glad fru

>> fredag 2 april 2010

Morgonvikt: 102.2kg

Idag är det 60 dagar kvar tills min deadline går ut. Eftersom man i morse låg 12.2kg efter målet, blir det att satsa på och vad är då bättre än att göra av med lite energi.

Dagens träning blev ett varv i naturreservatet och runt Säby sjön. Det är runda i fantastisk miljö och där ett varv är 9.33km. Till det kommer transport till och från vilket är 3.2 km till.


Dagens träning började med att gå till rundan vilket är 1.6km och rundan avverkades i intervaller om 4 minuter löpning där jag hade som mål att hålla en puls över 180 i puls (>92% av max) och sedan 2 min gång där pulsen kom precis ner till 150 (77%) innan det var dags att jogga på igen. Ett perfekt sätt att lura sig att hålla ett högre snitt tempo än om man joggat allt i ett svep.

Passet  flöt på väldigt bra men när jag kom mot slutet och hade 3 intervaller kvar var jag inte kaxig i benen när det kom lite uppförsbacke. Och efter en snabb check på telefonen och 4 missade samtal var det bara att skippa det där med nedjoggning de sista 1.6km hem. Det var bara att köra ytterliggare ett par intervaller. Tydligen var jag sen och planer fanns...

Totalt blev det 13st 4min intervaller och 1st 2min... lite i häftigaste laget kanske men men. Skam den som ger sig.


Totalt tid: 92 minuter (varav 16min gång)
Total sträcka: 12.55 km (1.6km gång)
Medelpuls: 159 slag/min (81,5% av max)
ca 1380 kcal

Det är redan nu lite lätt slitet i framsida lår och det är nog inte tänkt att 100kg klumpar skall hålla på med löpning och ha sig... egentligen. Skillnad hade det varit om man varit 40kg lättare och kunde ha flugit fram som en liten fjäder som vissa andra labbråttor :D

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP