38 dagar: En test

>> lördag 24 april 2010

Morgonvikt: 99.6kg

Jag har en liten tanke som far runt där inne i det stora tomma. Det vore lite kul och lite mer motiverande att ha något att sträva mot, typ en tävling eller så. Ett maraton kommer aldrig bli min grej då en sådan utmaning snarare handlar om överlevnad och inte en prestation. Det måste vara något mer... stabilt och inte involvera för stora förflyttningar av min egen kroppsmassa :P

Dagens träning var återigen bröst och lite lämpligt testade jag max antal reps på min kroppsvikt, typ 100 kg. Jag anser mig fortfarande som otränad och speciellt i bänken som jag bara kört 2 gånger i tidigare i år. Sen är jag inte direkt känd för min reptålighet... det kan man fråga vem som helst som tränat med mig, men släng på lite vikter, ju tyngre desto bättre, så kör vi :D

Så PB i max reps med kropppsvikten är numera 25st. En förbättring sen förra testet med 8st... inte illa. Minst 10 till och gärna 15 så finns det hopp. Enkelt!


Träning

Bröst
Bänkpress 20*50kg, 15*80kg, 6*110kg, 1*140kg, 25*100kg
Maskinpressar 7*200kg, 6*160kg
Flyes 20*50kg

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP