48 dagar: Sist in

>> onsdag 14 april 2010

Morgonvikt: 100.8kg

Dagen passerade förbi innan jag hann komma in i matchen. Klockan 2100 packar jag träningsväska och skyndar iväg för att hinna träna lite innan de stänger klockan 2200. Loggar n med 40 minuter tillgodo. Gick allmänt segt och jag visste inte riktigt vad jag skulle köra. Stelt och ömt lite varstans och alldeles för lite mat i kroppen.

Avbröt kettlebellsträning pga ömhet i underarmen på vänstersidan. Fungerar inte alls nu, undrar lite vad som har hänt och hur man bäst blir av med det. Helvila känns inte som ett option.

Det är inte så många dagar sen jag körde bröst senast och knappast optimalt att köra dem idag igen. Men jag var så sugen att testa hur många reps det blev med kroppsvikten. Så på med 100kg och reppade på. 17st blev det denna gång. Det kanske finns hopp för en att man skulle kunna tävla i detta, bodypress heter tävlingsformen om det skulle vara aktuellt.

För att ha en chans krävs runt +40 reps med egna kroppsvikten för att vara i topp 3 i Sverige... känns inte helt omöjligt. Men samtidigt kräver det att man blir bra mycket starkare. Vi har en kille på gymmet som är topp 3 på SM och han maxar över 200kg... lite kvar...

Avslutade träningen med två olika övningar för rotatorcuffen. Kändes väldigt bra och antagligen det jag behöver för att stabiliserad upp axlarna för att kunna pressa än bättre.


Träning
Blandad kompott
Kettlebell clean and press 10*8kg, 10*16kg,  10*24kg, 2*32kg (avbröt pga smärta)
Bänkpress 20*60kg, 17*100kg, 10*100kg
Rotatorcuff, utåt 20*10kg, 20*10kg
Rotatorcuff, bakåt 20*10kg, 20*10kg

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP