105 dagar: Dags att bekänna färg

>> måndag 18 januari 2010

Morgonvikt: 101.8 kg

Idag bär det av till labbet för att testa av hur illa ställt det är med konditionen. Att den inte är på topp är jag väl medveten om och att det inte lär bli några 4.5l heller. Återkommet med resultat...

Update!
Så har man pustat och stånkat och fått lite siffror på papper. Och till min förvåning var det inte så illa som befarat. VO2max ligger på 4,29 L eller 42 ml/kg. Enligt denna sida så anser de att man till och med har en bra kondition för sin ålder vilket kanske kan diskuteras. 

Mätning av mitt BMR gjordes innan VO2max-testet.

Däremot blev mitt BMR inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Mätningen visade att mitt BMR är 1710 kcal vilket är 400 kcal lägre än vad beräkningen ger. Ett rätt schysst mått på hur illa och otränad man är.

Otränad är antagligen inte hela sanningen bakom de låga siffrorna även om den delen finns där med. Det är snarare den stress man levt under de senaste åren som hela tiden ökat och ökat... som ställer till det. Långvarig stress och kortisolpåslag är riktigt elakt mot kroppen och formen... får ta tag i den delen sen när avhandlingen är avklarad.

Det blir att räkna om lite i planeringen för att få ihop detta.

Måste även passa på och tacka Micke för hjälpen med mätningarna. Inte illa av labbets näst mesta sjusovare att komma in vid 0700 för att hjälpa mig.

Träning
Kondition (kl 0700)
Vo2max-testet får stå för dagens ben/konditionsträning
Mage
Hjulet
Swiss ball Ab Tuck
Swiss ball Hip Bridge Curls
Swiss ball Side bending

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP