Kosttillskott - Mitt upplägg

>> lördag 9 januari 2010

Du som följer denna blogg har säkert lagt märket till att det förekommer kosttillskott, väldigt mycket och många olika.


Behöver man då alla dessa kosttillskott för att genomföra en formtoppning? Absolut inte


Många av dem är dock en väldigt bra och en effektiv hjälp för att försöka optimera muskeltillväxt och återhämtning, andra har kanske mer en hälsoeffekt medan ett par av dem finns där mest på skoj och som ett experiment.


För att hålla bloggen lite renare postar jag här hur mitt kosttillskottsintag ser ut under en dag.

Morgon
5 g Fairing Omega-3
1 g GLA
1 g Lecitin
22 g BCAA morning mix
2 st Fairing Lean
1 st Multivitamin

Före träning
22 g BCAA morning mix
15 g Fairing KCG R2
2 st Fairing Lean

Efter träning
54 g BCAA recover mix
200 mg Kolozzeum Magnesium
1 g vitamin C
2 st Fairing Kre-alkalyn
1 st Fairing Glyco Control+

På kvällen
1 st Fairing Glyco Control+
5 g Fairing Omega-3

Innan läggdags
600 mg Kolozzeum Magnesium
1 st B-vitamin komplex
30 mg Kolozzeum Zink


Utöver dessa kosttillskott används Fairing Complete Protein III (mintchoklad) som utfyllnad för att få upp proteinintaget under dagen. 1 ggr i veckan tas en megados av vitamin D (10000IE).



Observera att detta är mitt upplägg och hur jag har valt att lägga upp min kost under denna toppning. Det är inga rekommendationer eller något att eftersträva.

I mån av tid eller vid intresse kommer jag att skriva ner vaför jag har valt att lägga upp det på detta sätt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP