Konditionen

>> fredag 15 januari 2010

I min planering är de första inledande 23 dagarna tänkta som en uppbyggnadsfas för att ge kroppen en möjlighet att vänja sig med lite mer träning igen. Nu har hela kroppen fått sig ett par riktiga genomköra när det gäller styrketräning och det känns riktigt bra men ytterliggare en vecka till blir bra. Vaderna har jag dock inte vågat ge mig på än...

Det som framförallt ligger efter är flåset, eller rättare sagt, flås blir det väldigt mycket av! Konditionsträningen har inte fått sig så många pass som den bör vilket måste tas hand om nu framöver. Och det är konditionen som kommer vara begränsande för att jag skall kunna köra riktigt hårt på gymmet framöver med. Både när det gäller intensiteten i passen och återhämtningen.



Tre intervallpass och två lite längre pass skall försöka hinnas med varje vecka. Längre pass för mig kommer dock inte att innebära några +1 timmars löpning som det innebär för det uthållighetsskadade gänget på jobbet.


Min gode vän Micke (lätt uthållighetsskadad) har precis skrivit en väldigt passande text. Nästan så att man kan undra vem han syftar på när han beskriver den där 100 kilos klumpen :D
Men han har helt rätt! Bättre kondis, mer fart --> mer energi går åt! Och det är en ökad energiförbrukning jag behöver för att nå mitt mål och en vikt på -90kg.

Jag måste ta mig till labbet en dag nu och testa mig hur illa det verkligen är. Senaste VO2max testet jag gjorde gav 4.5l/min... men det var ett par år sen nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Tilbaka längst UPP